Augmented Reality game voor passagiers op Schiphol
Nieuws -> KLMBron: KLM
23-10-2011
KLM en Schiphol hebben een Augmented Reality game ontwikkeld voor de smartphone. Dit spel, 'Ready for Boarding', is gericht op alle KLM passagiers op Schiphol en is beschikbaar tot eind 2011. Het spel bevat vragen over tien KLM bestemmingen; bij iedere bestemming zijn er tien virtuele koffers te vinden met specifieke vragen over deze bestemming.
(Foto Amstelveenweb.com - 2011)
Screenshot van 'Ready for Boarding', een Augmented Reality game van KLM en Schiphol
Met de ontwikkeling van deze Augmented Reality game gaan KLM en Schiphol een stap verder in hun samenwerking op het gebied van passagierstevredenheid en innovatie. Het spel is ontwikkeld om de wachttijd aan de gate aangenamer te maken.
Ook draagt het bij aan de Journeys of Inspiration die KLM haar passagiers wil bieden. Wil je het spel ook spelen? Ga dan naar de app-store, download ‘Layar’ player en zoek naar ‘Ready for Boarding’. Het spel is beschikbaar voor Blackberry, iPhone and Android smartphones.
Augmented Reality?
Augmented reality (AR) is een term voor een live directe, of indirecte weergave van een fysieke, echte wereld omgeving, waarvan de elementen worden aangevuld met door de computer gegenereerde zintuiglijke input, zoals geluid, video, afbeeldingen of GPS-gegevens.
Het is gerelateerd aan een meer algemeen concept; de zogenaamde mediated reality, waarin een beeld van de werkelijkheid is gewijzigd door een computer. Als gevolg hiervan is, dat door de technologie-functies wordt de eigen perceptie van de werkelijkheid versterkt. Daarentegen, vervangt virtual reality de echte wereld met een gesimuleerde wereld.